Shopping in the rain with pride

Shoppingbag 2008-08-02 18:38:39
Kommentera - 6 st

Va inne i stan me mamma min o shoppade lite. Måste våga sig ut fast de regnar lite tycker jag. Sitter ju inne i 8timmar om dagarna annars så känns dumt o sitta inne pga. av lite fallande vatten.
De första vi gjorde va o gå o växla lite pengar. Vi ska ju åka till Finland nästa vecka o mamma kände att hon ville ha lite euro i plånboken just in case de inte går o betala me kort nånstans. O sen tror jag att hon vill ge min lillebror lite pengar oxå. När vi väl kom till växlingsstället så gick jag bara fram till luckan o tjejen o killen som satt där inne bara fortsatte o snacka. Jag tittade rakt på tjejen, men hon vände inte blicken mot oss. Så när jag väl stack fram pengaran o sa att jag ville växla snäste hon tillbaka " De finns faktiskt nummerlappar". Jag kollade bakåt o de va liksom tomt där inne förutom mamma o jag. Jag bara skackade på huvet o sa "Så du menar att jag måste ha en nummerlapp när vi e helt ensamna här inne?" O hon tittade på mig o himlade me ögonen "Oki jag hjälper dig". OKi, sorry att man stör i ditt liv flicka lilla. Va så nära att jag började freaka ut på henne, men mamma sa att de va nog inte nödvändigt. Jag sa inte ens tack när jag fick pengarna. Bara vände på klacken o gick. Vissa människor ska helt enkelt inte ha serviceyrken. Knas!!!

    

Aja, när vi var på väg till Panduro för o handla lite förvaring till mina pärlor så gick vi rakt in i Prideparaden. Mamma o jag kunde såklart inte slita oss så vi stod där vi vägkanten o tittade på alla glada människor i paraden. Fick en happyfeeling i hela kroppen av o titta på alla tjejer o killar som dansade runt o sjöng. En tjej på ett flack började flörta me mig..hehe. Jag tog de som en komplimang. Hon sträckte ut handen o sa att jag skulle hoppa på flaket, men jag var tvungen o avböja eftersom jag va me min mamma. Men de va gulligt i alla fall. =)
När vi ändå va på Kungsgatan så gick vi den ner mot Östermalmstorg o vi smet in på BIKBOK. Där hittade jag världens sötaste munjacka. den hade Tweetybird tryck i rosa på den. O eftersom min gamla munkis håller på o faller sönder slog jag till o köpte den. Hade ju pangpriset 149:- bara. sen forstastte vi ner på Biblioteksgatan o jag fastnade som alltid på Karen Millen. Jag e dökör i hennes skor..hehe. Mamma fick slita mig ut därifrån. Styrde kosan mot Gina Tricot istället o köpte mig lite underkläder. Lovely!
Sen kan jag aldrig åka hem utan en sväng in på  Pearl Chain o visst fick ett par pärlor åka med hem idag igen. Kan aldrig få för många.=)


Munktröja från BIKBOK


Undisar från Gina Tricot

 
Förvaring till mina pärlor


Nu ska ja ta o slötitta lite på tv o sen gå ner o hämta mig lite sushi. Mums. Ska bara köpa med lax denna gång. Världens godaste gott!

Puzz på er sötnötar

Kommentarer
Asall

Sv: Åhht tack sötnos!



Fin kofta o jätte söta underkläder!

2008-08-02 18:48:28
http://taslimi.blogg.se/
kajsa

det tycker jag du borde göra :)



vilken fin tröja! och billig med, alltid bra det =)

2008-08-02 18:54:28
http://kajsawermelin.blogg.se/
Asall

Sv: Haha, ja det är fint!

2008-08-02 19:00:17
http://taslimi.blogg.se/
Wysteriia

men gud vilka läckra trosor...fan att jag inte har gina i närheten :P

2008-08-02 21:16:56
http://Wysteriiasblogg.se
Wysteriia

har du rätt i ^^ får spana in dem när jag åker till sthlm om cirka 2 veckor :)

2008-08-02 21:36:20
http://Wysteriiasblogg.se
Emmelie

Riktigt söt hoodie från bikbok! :)

2009-05-21 19:59:26
http://pontusblondin.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: