Prominent visitors

The good things in life 2010-09-11 09:28:26
Kommentera - 4 st


Denna låt får peppa mig när dammsugaren åker fram och hålla igång mig tills
våra prominenta gäster anländer.



Gomorron lördag! Jag har sovit lite dåligt inatt pga. min lilla förkylning. Vaknat till lite då och då, men känner mig ändå utvilad konstigt nog. Kroppen är obeskrivlig och svår att förstå sig på ibland.

Idag ska vi får besök utav mina kära vänner Sandra, med sin biffiga hälft, och Therese och hennes familj. Vi hade tänkt att bjuda på lite buffémat och gott sällskap. Jag har verkligen sett emot denna lilla "förening" ända sedan det spikades för ett par veckor sedan. För att förbereda inför besöket ska det städas, diskas och sedan tvättas, men det sistnämda är mest för vår egna skull. Sedan ska jag ställa mig vid spisen och svänga ihop det varmrätter som vi tänkte bjuda på. Älskar att bjusa många personer på mat, vet inte varför men det är som att jag får en sporre av att göra "massiva" lass av mat på en gång. Knasigt!
Sedan måste jag se till att köra en säng med "baby profing" här hemma så lilla her M inte får med sig allt hans små händer så gärna vill ha tag i. Så det blir till att omorganisera lite i denna vuxen tvåa.

Nepp, nu är det time för en dusch och sedan första svängen till tvättstugan.


Kommentarer
Sabine

jag älskar den låten ^^

2010-09-11 17:25:46
http://enibas.blogg.se/
Merja

Jag och min sambo har provat LCHF förut men idag äter vi bara vanlig kost men små portioner helt enkelt. Vi skär ner på kolhydrater helt enkelt men utesluter det inte. :) (Antar att LCHF och Gi är ganska lika varann)



Vi kom på att vi gillar grönsaker mer än t ex potatis och man får en helt annan mättnads känsla så vi äter det som vi tycker är gott faktiskt! Inga konstigheter. Men jag håller med dig, LCHF och liknande ger väldigt snabba resultat! Det är nästan magiskt! :P Det är då tydligt för att jag tappar typ 2 kg i veckan nu för jag skippar ganska mycket kolhydrater.



Hoppas du har en fin helg du med! :D

Kram!

2010-09-11 21:50:56
http://merja.blogg.se/
Merja

Och Tack förresten! ;D (headern)Det lär dyka upp en ny snart igen, jag är på g och hittade massa roliga funktioner på photoshop, hihi. :)

2010-09-11 21:58:26
http://merja.blogg.se/
L.

sv: jaa, samma här! :) ibland kan de överraska med en del godbitar!

2010-09-12 09:12:08
http://villivadelma.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: