I can't speak a word

My love and I 2010-05-02 07:39:39
Kommentera - 0 st

Idag vaknade jag upp och skulle hälsa på min älskade då jag märkte att jag tappat rösten. Jag hade på känn att den skulle försvinna, men eftersom jag småhostat i en vecka så kanske den bestämde sig för att stanna, antog jag. Men nu sitter jag alltså som en stum liten kotte här i soffan. Kanske är det bra att jag har lite pladder-vila då jag annars snackar som en papegoja, mest hela tiden. Får hoppas att rösten kommer tillbaka till imorgon så att jag kan göra mig hörd på jobbet.

Igår skulle vi ha åkt iväg till Sandra och Stoffe för lite grill-tajm, me då Mattias inte alls kände sig på topp och hade väldigt ont i halsen så bestämde vi oss för att inte smitta värdparet och stannade hemma istället. Det blev verkligen en total filmkväll för oss då vi såg "Avatar", "My big fat greek wedding" och en liten stund av "Donnie Darko". "Avatar" var verkligen en helt underbar film. Allt är mest dataanimerat, men för den skull var det en underbar berättelse och riktigt häftigt gjord. Trodde inte alls att jag skulle gilla den, men jag blev glatt och positivt överraskad. Det andra 2 filmerna har jag sett förut, så jag visste vad det bjöd på. Men om ni verkligen behöver se en riktigt bra "feel-good" film så bänka er framför "My big fat greek wedding". Den är bara så rolig och hjärtvärmade.

Idag ska vi halvtsjuka människor ta oss till Råsunda för att titta på derbyt mellan DIF-AIK. Ska bli riktigt spännande och det är verkligen härligt väder för en gång skull. Denna gången kommer jag då inte kunna sitta och skrika som en galning då rösten inte är med mig, men jag har alltid händerna i högsta berdeskap så jag kan köra med teckenspråk. Hoppas nu bara på att DIF tar hem segern så vi klättrar i tabellen!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: