Play it for me

Tipstajm 2010-03-12 18:36:24
Kommentera - 0 st

Jag måste bara säga att webb-tv är verkligen en underbart påfund. Jag har mer och mer börjar gå vilse i djungeln av program som finns för nästan varje svensk kanal nu. Och jag blir så glad när man hittar små guldklimpar bland det man ser på.
Just nu har jag t.ex tittat på "Det kallar oss artister" när det intervjuvat Robyn och jag bara satt med ett leende fastklistrat på mig hela tiden. Jag tittar väldigt sällan på SVT nu för tiden och hade totalt missat detta program om det inte var för deras Play funktion. Nu när jag blädrar runt bland denna series avsnitt hittar jag två till program som jag bara måste se, nämligen ett om The Ark och det andra om Titiyo. Och allt på den tid då jag har möjlighet att se programen på. I love it!
Och vi ska icke förglöma den mästerliga Skavlan som intervjuver folk på ett så enormt bra och fängslande sätt. Jag har en tendens att alltid missa just hans program på fredagar så i veckorna tar jag igen mig när jag står i köket i lagar middag. Perfekt underhållning återigen på en tid som passar mig utmärkt.

Dessutom så har jag som många andra fastnat för serien "Glamourama" som hittas på TV3play och även fast det bara är 15 minuter långt per avsnitt så är det väldigt roligt att titta på och passar i det formatet på webben. Precis perfekt dos av knasigheter för någon som mig. Och för att inte tala om det "spännande" programet "Lyxfällan" som jag inte kommer kunna se ett tag framöver då jag tittar på en dokuentärserie som sänds på TV4 just då. Perekt att varva ner mer en onsdagkväll i köket när man står och skalar morötter, inte sant?

Ne, för guds skull om ni inte tittar på webb-tv ännu så gör det. Det är tusen gånger bättre än en sån där box som man kan pausa och titta på program när man vill och det här programen kan du ju titta på vart och när du vill om du har en laptop och trådlöst bredband eller tillgång till wi-fi. It's magic!



     


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: