Do or don't that's the question

Tipstajm 2010-03-13 09:43:20
Kommentera - 0 st

Igår köpte jag med mig en film på vägen hem. Fastnade för "Allt för min syster" på hyllorna. Jag kan säga att det var money well spent.
Filme handlar om en 11-årig flicka som i princip "avlats" fram för att kunna rädda sin sjuka syster och hennes kamp att få rätten över sin egna kropp. Enda sedan hon var nyfödd har man plockat vad man behöver från henne för att sedan stoppa in det i hennes äldre syster som är sjuk i leukemi. Historien är otroligt bra berättad och jag kände verkligen hur ont det gjorde i hjärtat och se att en liten människa uttnytjas så av sin egna familj.

Cameron Diaz gör en roll som jag verkligen inte är van att se henne i då hon oftast hittas i romantiska-komedier eller likdnande. Det visar att hon kan variera sig och visa att det finns en mer dramatisk sida hos henne. Även lilla Abigail Breslin ("Little Miss sunshine") visat oerhörd talang i sin prestation och jag tror att hon kommer bli riktigt stor en dag.

Tänker inte berätta mer om filmen då ni måste se den med egna ögon. Så iväg mer er till närmaste filmshop eller filmuthyrare och se denna film ikväll. Du kommer inte kunna hålla tårarna tillbaka.



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: