T.G.I.F

Livet 2010-06-18 17:29:20
Kommentera - 0 st

Äntligen känner jag lite skrivglädje igen. Kan nog vara för att en av det tyngasta veckorna på jobbet har kommit till ända. Har verkligen jobbat som en tok hela vecka och all lust att uppdatera här har sköljts bort med detsamma som jag kommit hem och suttit mig ner i soffan.
Men nu när jag vet att jag får andas ut i två dagar och inte tänka på jobbet är jag på banan igen känner jag.

Denna helg började med ett hejdundrans åskväder precis när man började fara hemåt. Blixtra och dunder med inslag totalt störtregn gjorde att lilla jag var glad att sitta på tunnelbanan ett bra tag så jag slapp gå ute. Jag är ganska rädd för åskväder och håller mig mer än gärna inomhus så länge det mullrar utomhus. Och en liten alvedon får förtäras då mitt lilla huvud börjar göra ont då det är blixtra i luften. Men även fast det finns många nackdelar med åskan, så är det ett säkert tecken på att sommaren är här och fast jag jag är rädd som en liten mus så finner jag det rätt mysigt med ett rejält åskväder.

Ikväll blir det bara till att ta det lugnt hemma eller man kan säga att det är mitt mantra hela helgen. Imorgon är ju i princip hela stan avstängd så jag hade faktiskt tänkt att bänka mig framför tv och titta på Kronprinsessbröllopet. Det händer bara en gång så lika bra att se vad som bjuds på. Om jag blir uttråkad är det som tur alltid en fotbollsmatch på gång på någon annan kanal som kan underhålla mig.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: