Raindrops on my windowpain

Livet 2010-06-12 08:38:41
Kommentera - 1 st

Idag vaknade jag upp till att regnet smattrade på utanför fönstret. Sträckte på mig och kände mig helt utvilad efter att ha sovit i hela 10 timmar. Mina batterier var helt slut när jag väl kom hem igår efter en av det jobbigaste dagarna på jobbet på väldigt länge.
Ibland blir man verkligen så förvånad över människor som kan skricka en i örat hur länge som helst och inte låta en annan få en syl i vädret. När jag försöker hjälpa kunden med alla medel som jag har i backfikan, men inget är bar bog. Inte ens när jag har löst deras problem är det bra nog. Då blir man arg och ledsen inombords. Människor som bara vill suga ut allt gott ur någon, för att inte ens ge ett tack för hjälpen, de människorna undrar jag hur det sover under nätterna.
I den här punkten skulle jag behöva min vän Therese synpunkt då hon säkerligen skulle kunna ge mig en bra synpunkt på varför människor är energisugare. Hon är min personliga Dalai Lama och hon säger alltid det som får en lampa att börja lysa inom en. Få förunnat....

Idag ska jag omringa mig med en massa underbara positiva människor. Först ska jag åka in till stan med min mamma och hjälpa henne att välja ut nya bågar till glasögon. Sedan när kvällen komer ska vi äntligen fara över till Sandra och Stoffe (och nej, vi ställer fasiken inte in det en gång till..hahahaha) och grilla. Dessa männsikor är världens goaste och vad är väl bättre än att kunna spendera kvällen med en av sina bästa vänner. Kan bara bli goooood!

Nepp, nu ropar tvättstugan på mig att komma och hänga upp alla våta kläder....


Kommentarer
Therese

Hej hjärtat!



Oj, oj oj vilket smicker, jag är rörd och känner mig hedrad! :D



Hoppas du haft en härlig helg :)



Energitjuvar ja det kan man välja att kalla dem men egentligen är det endast och enbart upp till en själv hur mycket man tillåter andra att stjäla, även om det skulle vara lättare att bara säga att de är energitjuvar och sen är det fine med det.



Människor som har dålig självkänsla tenderar att bli fascister och oempatiska och både du och jag vet hur sant det är att det är ultralätt att ösa ur sig skit på en som man pratar i telefonen med speciellt om det är någon som har ett serviceyrke, samma sak som i biltrafiken eller på internet för den delen, det blir helt enkelt lättare att ösa ur sig sin ilska och dumpa sin frustration när man inte får en reaktion tillbaka face to face.



Dålig självkänsla gör personer frustrerade och lätt att ta till ilska då det krävs mycket energi för att försöker bygga upp en perfekt värld för att kompensera den dåliga självkänslan och när något går fel raseras korthuset och allt falerar. I den situationen är det lättare att bli arg på dig i telefonen än att bli arg på sig själv för att man inte "planerat perfekt" och upprätthållit den perfekta världen eller så kanske det var så att han faktiskt glömt att skriva i rätt adress eller något annat faktiskt problem och även då är det lättare att rikta ilskan mot någon annan än han själv, i detta fallet du.



Botemedelet är att vara lugn och ta ansvar för sin egen reaktion och framför allt i detta fallet berätta för kunden var din gräns går. Det är inte bra service att ta emot en massa skit, det är bra service för företaget att ge bästa möjliga servicen (vilket jag vet att du alltid gör and then some) och det är bra service till dig själv att visa var din gräns går: "Jag förstår att du är frustrerad men jag försöker lösa detta problem med alla tänkbara hjälpmedel och lite till och jag tar illa vid mig när du är otrevlig, var vänlig sluta med det."



Massa love underbar Heidi! puss och kram t


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: