Big, big...

Livet 2010-06-23 17:28:16
Kommentera - 0 st

Jag har kommit underfund med på senare år att jag är laktosintolerant och för det mesta är hag duktigt och håller mig till laktosfria alternativ. Men vissa gånger går det det bara inte och det är tex. när glassuget slår till på stort och jag bara måste få mig en tiptop som idag på jobbet. Det fick jag sota för rejält när jag väl skulle gå hem en timme efter att jag ätit glassen. Jag hade sån kramp i magen att jag knappt kunde gå upprätt och när jag väl fick sätta på mig på tunnelbanan kunde jag knappt resa mig upp när jag skulle gå av.
Ibland tar dumheten över och då får jag skylla mig själv när jag går då som Quasimodo, dubbelvikt och kansig. Men som turär släppte smärtan nu när jag kommit hem och fått ligga raklång lite.

Jag kom att tänka på nu när jag kom hem att det kanske vore läge att åka och handla lite midsommar mat, så man slipper trängas med alla andra imorgon i affären. Systembolaget avverkade jag igår efter jobber så där slipper jag i alla fall titta in, om man ens kommer in.
Även fast jag och Mattias inte ska fira på något större vis är det mysigt att äta en liten traditionell midsommar lucnh tillsammans. Men vad har man egentligen på ett midsommarbord, sill och potatis men sen då?


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: