Heatwave

The good things in life 2010-07-03 09:12:22
Kommentera - 0 st

Imorse när jag vaknade kände jag att idag kommer det bli varmt. Vaknade upp alldeles klippig och täcket åkte av illa kvickt. Och efter att ha varit en svng förbi tvättstugan för att boka tvätttid blev jag nästan genomsvettig på den lilla 2 minuterspromenaden.Så idag är det inte många paltor som åker på, utan shorts och linne med ett par flipflops får vara mina kläddesplagg idag.
Får se hur mycket svett jag har lyckats klämt ur mig när jag har sprungit fram och tillbaka till tvättstugan och efter avverkat en löprunda. Jag hade planerat att ta min 6 kilometers runda idag, men jag är lite skeptisk till att det. Är lite orolig för att det blit lite för varmt att pressa mig själv i 30 graders värme. Ska nog bara ta min 4 kilometers runda och sedan lägga mig i parken med en bra bok, litervis med vatten och skön musik i öronen.

Men första ska jag se till att städa här hemma och sedan tvätta 7 ton med tvätt. Men till kvällen ska vi nog kunna hitta på nogot ute i det underbara vädret tillsammans. Kanske ska hoppa in i bilen med en matsäck och åka ut till skärgården och sätta oss på en klippa och mysa.


Längtar tills jag får ligga på en beach på Rhodos i augusti och bara ha det gott.
Bilden är från Teneriffa förra året.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: