Workin' again..

Livet 2010-01-04 07:50:40
Kommentera - 0 st

Och så var jul och nyårssemestern slut. Har varit så underbart att få vara hemma i 10 dagar och bara pusta ut. Väldigt bra tajmat också att fösta dagen man ska jobba har man kvällspass och får sova ca. 1½ timme längre än normalt. Det gör mycket att jag får vakna i min egna takt och äte frukost i lugn och ro.

När jag stod i köket och gjorde iordning min frukost kom jag tänka på en sak. Jag har inte skänkt jobbet en enda tanke under min semester. Inte suttit och oroat mig för hur det går eller vad som finns på mitt bord när jag väl kommer tillbaka. Då kan jag verkligen säga att jag checkat ut ordentligt och det behövdes. Nu har jag krafter och enerigi att jobba igen ett bra tag fram över innan det behövs semester igen.
Fast med tanke på semester så ska jag lämna in min semesteransökan för sommaren redan idag. Känns bra att ha lite framförhållning och då jag redan vet när jag vill vara ledig finns det ingen anledning att vänta tycker jag. Sen är det bara att hålla tummarna fram till april/maj då vi får tillbaka våra ansökningar och hoppas på att rutan för beviljad är ikryssad.

Nepp, nog om ledigheter. Nu ska det fejas lite med håret och sen är jag off. Ha en riktigt tunderbra måndag!

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: