All hearts day

My love and I 2010-02-14 11:47:51
Kommentera - 0 st

Idag ska det alla vara årets mest romantiska dag, då många får fina presenter, blommor, chockladaskar, dyra middagar och så vidare.
Hemma i vår lilla familj har vi inte ens köpt en kort till varandra och vet ni varför? Jo, för att vi har Alla hjärtans dag varje dag hos oss. Om man "sparar" på allt det goda till en dag och tror att det ska hålla i ett helt år då är man nog ute på vilospår. Är det inte vardagsromantiken som är det mest spännande? Att får en bukett med rosor en vanlig tisdags eftermiddag eller en mysig middag mitt i veckan är mer värt för mig och får mig att känna mig speciell. Som idag har vi inga speciell planer alls, inga fina middagar eller extraordinära planer, utan vi bara är med varandra då vi anser att det är viktigare. Att lära känna varnadra i vardagliga situationer är så mycker mer spännande och ger oss så mycket mer. Det är just det som är kärlek, att se en persons alla sidor i helt vanliga situationer och förälska sig mer och mer för varje upplevelse man har tillsammas. Att kunna förstå den storhet som finns mellan två personer och som är som livslångt klister som aldrig kommer att släppa är överväldigande. Att ha stöt på den person som kan se ända in i själen på en, som kan läsa en som en öppen bok fast man själv tror att pärmarna är stängda, det är en känsla som får varje dag i mitt liv att vara Alla hjärtans dag!

love.jpg love image by nyinnye
Bild: Google.com


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: