The cold has attacked me

Livet 2010-12-18 09:14:20
Kommentera - 0 st

Godmorgon lördag! Efter en riktigt hård arbetsvecka, men dubbla arbetsuppgifter, sa min kropp ifrån i torsdags och släppte lös en förkylning som hette duga. Jag fick med hela paketet vad gäller ont i kroppen, huvudvärk, ont i halsen....listan kan göras lång. Men en dock var jag tapper och tog mig till jobbet igår och kämpade mig igenom nästan en hel arbetsdag. När jag väl kom hem hann jag bara dra på mig mjukisbrallorna, ta alvedon och lägga mig i soffan i 2 sekunder innan ögonlocken blev för tunga.
Men nattsömnen har inte varit så bra, då jag vaknar flera gånger av att halsen varit alldeles för tjock. Tackar läkemedelsverket hjärtligast för alvedon och Ipren samt Senega. Det räddade min natt och får mig att känna mig som en normal människa.

Jag hade tänkt att tvätta idag, men jag tror jag flyttar den aktiviteten till imorgon kväll. Krafterna räcker inte riktigt till den aktiviteten idag. Även fast jag är feberfri, så är kroppen inte riktigt hundra procent ännu. För att mjukstarta dagen kör jag ett par avsnitt av "True Blood" istället. Det borde få blodet att pumpa om något.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: