All we ever do is say goodbye

The good things in life 2010-12-30 18:33:34
Kommentera - 2 st

2010 är snart bakom oss. Känns som den bara var här och vände. I min värld har detta år gått förbi som en Formel 1 bil i högväxel. Men inte för att det betyder någonting negativt.

Året har varit fyllt av både uppförsbackar och nerförsbackar. Och som alltid så är det uppförsbackarna som tar mest på en. Tyvärr har dessa backar för det mesta involverat min kära far och gör det än även idag i skrivande stund. Men jag har lärt mig att inte få panik varje gång jag får ett samtal om honom och frågar bara det väsentliga som jag vet att jag behöver för att lugna mina nerver. En bra egenskap som jag utvecklat detta år.
Nedförsbackarna har varit lite fler. Jag har blivit gudmor till underbara Atte, varit på det härliga stränderna på Rhodos, blivit ägare till en underbar lite kattunge, varit på superhäftiga konserter och äventyr och fått leva ännu ett år med mitt livs kärlek. Alla saker som hänt under året har jag inte kunnat ta mig igenom om jag inte haft Mattias vid min sida. We are like peas and carrots!

Till nästa år hoppas jag på att jag får lika många om inte fler nedförsbackar att åka på. Planer för det ena och det andra finns som vi önskar uppfylla 2011 både tillsammans och var för sig. Mitt mål (inte löfte, för sådana avlägger inte jag längre) är att hitta den perfekta balansen för mig själv och alltid lyssna på mitt eget hjärta för att må bäst. Detta i alla aspekter av mitt liv. Det känns ofta att jag lyssna för mycket på vad folk säger och tycker om mitt liv och min beslut, nu ska jag lyssna på min egna röst i alla lägen. Känns som en bra utgångspunkt då jag enligt mitt egna tycke nästa år går in i det riktiga "vuxenlivet" då siffrorna byts ut till en 3 och en 0.



2011, here we go. Med allt vad det kommer att innebära! I can't wait!


Kommentarer
J U L I A O F S W E D E N ♥

Snart är året slut, jag önskar dig ett gott nytt år och en trevlig helg!

Hoppas du besöker min blogg i fortsättningen, jag kikar gärna in här :) kram

2010-12-31 14:37:29
http://juliaofsweden.webblogg.se/
Nina

Fint inlägg gumman. Har liknande planer för mitt 2011, hitta balansen :)



Ha en underbar kväll. GOTT NYTT ÅR fina du.



Kram Nina.

2010-12-31 14:58:10
http://anina.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: