Pulling and tuggin' all over

Tankar & funderingar 2010-04-30 18:39:36
Kommentera - 0 st

Jag har precis tittat på första avsnittet av sista säsongen av "The Hills". Jag är i helt chock tillstånd när jag verkligen har sett Heidis ansikte ordentligt. Hon har i princip inte några ansiktsdrag kavr från hur hon är född. Allt har man dragit i och stoppat undan och rundat av och pysslat med. Hon kunde kanppt äta då hon var så öm i käkarna och det gick inte ens att urskilja om hon skrattade eller inte. 
Jag tycker bara det är väldigt synd att en så ung person kan ändra på sitt utseende innan man ens är 25 år gammal. Vad är det som var så fel med hur hon såg ut tidigare? Hon var helt oki som hon var. Och sedan att hon måste göra fettsugning på sin lilla fågeltunna kropp och blåsa upp brösten till två fotbollar är helt befängt. Vad i henne och på henne är egentligen det hon föddes med? 

Jag anser att plastikirurgi är något man får hålla på med om man känner för det, men att göra 10 ingrepp på en dag innan man ens fylt 25 år inte något jag anser vara normalt. Då anser jag att det skulle vara bättre att lägga pengar på att först komma tillbotten med varför man vill ändra på hela ens utseende, vad som gör att du inte tycker om dig själv som du är. 
Men om man gör sitt ingrep för att man verkligen har mått dåligt av ens komplex en längre tid och verkligen har övervägt alla alternativ, då tycker jag att man absolut ska göra ingreppet. Om man då känner att man finner sig själv så är det absolut det rätta.
Men jag vet med mig själv att jag aldrig kommer hamna under kniven. Det är jag alldeles för feg för...


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: