I'm gonna be a godmother

Family 2010-04-23 18:14:28
Kommentera - 1 st

Vilken lång dag det har varit, men inte tråkig för det.
Dagen började med en tidig väckning då jag skulle befinna mig på jobbet redan klockan 07.00. Men idag var det lättare än någonsin att gå upp då jag visste att jag bara behövde sitta på kontoret fram till klockan 13.00. Efter jobbet hade jag tagit kompensations ledig för att kunna möta upp min kusin och min moster plus deras respektive och en moster till och min mamma. Detta då mina underbara kusin Salla och hennes fästman Mikko plus hennes mamma Saara och hennes man Olli hade kommit över på en långvisit från Finland. Min andra moster Riitta hängde med och mamma med för en mindre släktträff på ett fik. Det var hur kul som helst att träffa dem. Speciellt då min kusin går omkring och bär på en liten pojke i magen för tillfället.  Och som grädde på moset frågade det lyckliga tu om jag vill bli barnets gudmor! Jag blev så himla rörd att de hade tänkt på lilla mig och jag tackade såklart ja. Så nu känner jag att jag har cashat in supermycket vuxenpoäng.
Det ska bli kul att se hur en dopcermoni går till då jag aldrig varit på dop. Ska bli lite extra nervöst att få stå i blickfånget och hålla bebisen längst fram i kyrkan. Men nog ska jag klara det. Och jag kan informera att jag är så lycklig och stolt så att jag kan spricka!

De finska släktingarna hade även med sig en lite förlovningspresent till mig och Mattias. Och då det ska hållas finskt så fick vi en vas som är avbildad som muminpappas hatt. Så perfekt och så humoristiskt. Kommer passa finfint till sommarens alla snittblommor. Och passar även fint till min lilla samling av muminporslin och glas.

Kvällen vår ska spendras i soffan som jag har räknat ut det. Och får detta änmdamål har jag införskaffat 2 stycken filmer. Den ena är "Stomp the yard" som är en dansfilm och sedan hittade jag även "The Box" som Cameron Diaz är med i. Ska visst vara väldigt bra och spännande, så hoppas på att det lovorden håller sig.





Kommentarer
Nina

Vilken snygg vas, vill också ha :) Självklart ska det vara finskt!

Och grattis vad roligt att bli gudmor.

Ha en fortsatt skön helg gumman. Kramar.

2010-04-24 07:42:23
http://anina.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: