Losing my religion

Livet 2009-09-05 09:54:32
Kommentera - 2 st

Idag börjar min kurs som jag har anmält mig till i höst. Ska bli hur spännande som helst då detta var mitt favoritämne när jag gick i gymnasiet. Jag ska läsa religionsvetenskap på distans på Göteborgs Universitet och har idag på morgonen gått igenom litteraturlistan. Trodde först att jag kanske kunde gå till Stadsbiblioteket och kopiera det sidor jag behövde, men det visade sig att jag nog skulle komma upp i böckernas pris om jag började slösa på kopiering. Så nu har jag surfat runt på nätet och ska senare idag in till city för att kolla vad det har för priser på böckerna på Akademinbokhandeln. Det är ingen billig grej att studera kan jag säga, så jag fattar totalt varför studenerna lever knappert på sina bidrag och lån.
Om jag nu räknar ihop det jag kommer att få betala i runda slängor för mina böcker är väl ca. 750-800 kr. Och detta är bara för första delkursen. Jag har turen att ha ett jobb och inte se detta som en stor post, men för en fattig student är det mat för 2 veckor säkert.


Vardagsrumsbordet just nu. Papper överallt...

Oavsett om det är dyrt eller billigt så ska det bli superkul att fördjupa sig i religion igen. Jag hade MVG i gymnasiet och min lärare tyckte att jag var som en svamp på lektionerna. Jag verkligen längtade till lektionerna och satte alla prov med bravur. Nu är inte denna kurs som i gymnasiet, men det är samma grundtanke. Att förstå hur religioner är uppbyggda och formade är någonting som verkligen fasicnerar mig.

Vad hade ni för favoritämne/ämnen i skolan?

Men innan jag ska ta itu med allt detta så ska jag göra något så simplet som att ta hand om all vår tvätt. Två stora IKEA kassar ska tvättas. Ska bli grymt nice att äntligen få en egen tvättmaskin här hemma i höst. Så slipper jag springa fram och tillbaka i vintermörkret.


Kommentarer
vesna

haha verkligen :P



ska vi följa varann via bloglovin? :)

2009-09-05 21:18:43
http://vesna.blogg.se/
Sara

Ett tips är att handla böcker via www.lycknis.se - billig studentlitteratur!

Den stora akademiebokhandeln inne i city tar ut överpriser så även om du tjänar bra så kan du spara in ett par kronor ;)

Eller alternativt - sök på blocket!

Det lönar sig verkligen! =)

2009-09-06 09:59:32
http://blondinsaras.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: