It's been a very happy weekend

Shoppingbag 2009-10-25 19:27:54
Kommentera - 0 st

Har varit lite dåligt med uppdateringar under denna helg, men har kännt att jag helt enkelt inte haft tid att sätta mig framför datorn tillräckligt länge. Men nu så kommer det en utförlig presentation av min helg.

I lördags var jag som sagt på Bodypump på morgonen och det ger verkligen en skön energiboost hela dagen lång. Fick inte alls lika hemskt träningsvärk som förra lördagen som tur var. För efter träning bar det iväg på shoppingrund med min kära mor i Nacka Forum. Och vi hade såklart lyckats pricka in någon in den helgen då de hade någor slags jippi där, så det var överfullt med människor. Jag som trodde att vi skulle få lite mer space i butikerna, men inte det. Men trots alla människor överallt så lyckades vi hitta vår shoppingro, shoppaholics som vi 2 är, och kampade hem lite fina saker. Inne på Cervera hade de erbjudande på Iittala-Marimekko skålar så jag var bara tvungen att ta med mig en hem. Jag har velat ha en sådan skål väldigt länge så nu såg jag min chans. Hittade även en jättefin stickad klänning med små guldstenar på axlarna inne på H&M som inhandlades med min födelsedgaspresent i form av ett presentkort som jag fått av min pojkväns föräldrar. Och inne på MediaMarkt fanns Singstar "Boybands Vs. Girlbands" för ett dunderbra pris så den kunde inte stanna kvar på hyllan. Och på Gina Tricot kunde jag inte hålla fingrarna från ett par underkläder som fångde min blick. Så lite shopping blev det.

På kvällen åkte jag och älsklingen in till Jensens Biffhus för att äta middag. Och jag kan säga att det har verkligen helt utsökt kött där. Vi mumsade på varsin New York Strip med bakad potatis och älsklingen valde smörstekt potatis till sin. Vi satt där i 2 timmar och hade hur mysigt som helst. Jag njuter verkligen av det små vardagsromantiska moments vi har tillsammans.

Idag har jag och baby varit iväg till Sickla Köpkvarter och strosat runt. Tycker verkligen om hur det har rustat upp där och de har även fått dit en massa bra butiker. Där hittade såklart lilla jag två bra fynd. Ett träningslinne från Nike i lilla tappning och en utskönt kofta från Vero Moda. Båda två var nedsatta från ursprungspris. Jag älskar verkligen när jag hittar plagg jag verkligen tycker om på rea stången.
Efter vår lilla shoppingtrip bar det av till mina kära föräldrar för lite fika. Vi fick jättegoda små kryddkakor som smakade som mjuk pepparkaka. Mumsa. När vi ända var över där tog vi med oss alla mina gamla CDskivor som låg kvar hemma hos dem. Tror nog att det är ungefär 300 skivor eller så. It's gonna be a trip down memorylane när man går igenom dem.
När vi väl kom hem var det bara att skruda om till träningskläderna och ner till gymmet för att för min del springa på löpbandet och köra lite styrketräning. Älsklingen han är så ambitiös så han går på Box, vilket inte lilla jag är bygd för alls. Sparkar och slag är inte min grej.

Nu är helgen snart slut och vi avslutar den med en urmysig middag på hemmagjord friterad kyckling och ris och sedan har vi Singstar till efterrätt.

Hoppas att ni också har haft en lika härlig helg som jag sweets!







Alla helgens inköp minus bild på träningslinnet då jag redan hunnit använda den idag..


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: