Oh what a day

Shoppingbag 2009-10-04 20:29:36
Kommentera - 2 st

Nu har vi varit hemma en tag efter en lång dag. Kändes verkligen skönt när vi kom hem och bara sätta sig i soffan ett tag.
Vi kokade varm chocklad med vispgrädde och åt varsin kanelbulle. Kändes verkligen höstig när vi satt här i soffan och myste i mörkret. Kanske hade fått den känslan idag efter att ha gått omkring som en jeti i stickade kläder. Drog på mig leggings och en t-shirt, sen ett par långa knee raggsockor, min stora fina kofta från Lindex och mina vita UGG:s. En stor halsduk runt halsen fick avrunda dagens outfit. Så ni förstår att jag hade klätt mig efter väder och vind.

Dagen började som ni vet på mässan i Älvsjö. Det fann verkligen en uppsjö av utställer på Hem & Villa mässan och jag ville hemskt gärna stanna vid varje monter. Hade god lust att köpa hem en massa små fina inredningsprylar, men då hade jag varit urfattig vid det här laget. Kan säga att om man har ett eget hus så kan man verkligen styla den precis som man önskar. Finns så mycket fiffiga grejer och anordningar att välja bland. Men trots att vi inte har ett eget hus, så fick jag i alla fall med mig en massa inspiration hem. Och bara det är något och dessutom helt gratis. Men trots detta fick vi med oss några saker hem. Inte så mycket inredningsdetaljer, men jag gillade det.
Det första vi såg när vi kom in i första mässhallen var Sköna hems monter och där kunde man fynda gamla nummer utav deras tidningar vilket jag såklart gjorde, så 3 nummer för 30:- totalt inhandlades. Sedan hittade vi en utställer som hade det godaste marmeladen jag smakat i hela mitt liv. Hallon-chocklad var som att komma till himlen och på deras hembakta hällbröd var det ännu godare. Så för 90:- får vi ny synda i detta underbara ett bra tag framöver. Sist men inte minst hittade vi Orkidehuset mitt i allat och vi älskar desa blommor. 2 stycken jättefina orkideér sitter nu vackert i vårat vardagsrumsfönster och ger lite höstig feeling.

Innan vi for hem åkte vi till T.G.I Fridays och åt lunch för att sesan göra en avstikare till Åhléns för att köpa hem min favorit Disneyfilm "Oliver och gänget" som kommit ut i ny specialutgåva. Den är lite extra speciell också då det var den första filmen jag någonsin såg på bio. Vad har ni för favorit av alla Disney filmer?



Snacks och mysig läsning, blir inte bättre än så..


Jo, det finns 2 orkidéer i påsen.


Världens bästa teckande film.


Kommentarer
vesna.blogg.se

haha ja förstå rdig, ja va likadan, gud ja hade ett så stort rum när ja va liten, man kunde nte se en cm av väggen..

2009-10-04 22:10:53
http://vesna.blogg.se/
Anonym

Åh Oliver & gänget var ju jätteläängesen man såg! :)

2009-10-04 22:33:24

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: