I will have it knited please

Shoppingbag 2009-10-03 16:12:26
Kommentera - 1 st

Jepp, nu är det konstaterat att jag banne mig är halvblind. Jag hade verkligen fått sämre syn, men det var värre än vad jag trodde. Optikern sa att jag hade run -5.0 på mina nuvarande glasögon och i mina nya är styrkan uppe på -6.75 på ena ögat och -6.50 på det andra. Så ni förstår hur dåligt jag ser om jag inte har på mig mina linser. Måste se till att beställa linser med starkare styrka nästa gång det är dags. Känner att de jag har nu kisar jag med emellanåt och så ska det inte vara.
Bågarna jag hittade var hur fina som helst. Dock ville optikerassistenten att jag skulle ha palstbågar då mina glas kommer att vara så tjocka. Men jag vägrar. Detta för att det annars kommer synas så mycket, tjockleken på glasen då alltså. Jag valde lite tunnare metalbågar i guld. Så vackra och passade mig perfekt. Plastbågarna var gräsliga och alldeles för skarpa för mig. Jag såg ut som en .....jag vet inte vad. Och dessutom trycker plastbågar in mitt näsben eftersom de inte har någar "kuddar". Så det gikc bort omedelbart.
Inom 7-8 arbetsdagar kommer jag har mina fina nya bågar på näsan. Ska bli kul att bli glasögonorm igen.

Efter optikern gick jag och mamma runt i affärer, men huvaliga vad mycket folk det var ute. Jag trodde att jag skulel bli helt galen. Överallt var det liksom helt tjockt med människor så att man kanppt kunde svänga om.  men ändå fick jag med mig några fina saker. Inne på Lindex hittade den perfekta stickade koftan. Jag blev kär vid första ögonkastet. Och vid kassan köpte jag varit Rosa band till mig och min kära mor. Sedan hamande vi inne på H&M där jag hittade säsongens halsduk. Blev en fin kreation i rosa, vit och nått guldaktig färg.

Dock öppnande sig himlen efter shoppingen och värsta ruskvädret drog in över stan, så då bestämde vi oss för att åka hem. Så nu sitter jag här i soffan och skjuter på att diska. Har en hög som måste vara borta inom en timme. Wish me luck!



En megasäherhetsnål som fin detalj


Kommentarer
Anonym

Den jobbigaste perioden i ens liv sägs ju vara tonåren,ellerhur?Man jämför sig med andra,man blir bara osäkrare och osäkrare på sig själv.Man börjar också skaffa nya kompisar,och glider ifrån dom gamla kompisarna.Killar och kärlek gör inte det hela bättre.Hur ska man göra för att få en killes uppmärksamhet,hur vet man att en kille gillar en osv..usch,det hela är så rörigt.Men jag skriver en blogg en allt det! Jag ger tips på hur ditt självförtroende och sjukkänsla kan stärkas när det gäller den svåra tonårs perioden.Jag skriver också om 100 andra saker som har med självförtroende att göra ,bla hur du kan stärka din kompis självförtroende .Jag tar också upp mobbning,anorexia,grupptryck osv.



Även om inte du känner dig som många andra tonåringar gör,så tycker jag verkligen att du ska kolla in denna blogg ändå eftersom att en sån hära blogg verkligen behövs bland dagens ungdomar .Jag själv är 15,så jag vet vad jag pratar om.



Kram från JUNO – http://jjuno.blogg.se

2009-10-03 17:23:15

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: