This one's for the children

Tankar & funderingar 2009-11-17 18:29:03
Kommentera - 0 st

Idag när jag precis kommit innanför dörren damp posten ner på hallmattan. Bland massa reklam, bonuscheckar och räkningar fanns ett litet paket från PLAN. Jag stöder PLANS verksamhet genom att vara flickfadder. Detta betyder kort och gott att jag inte har et exakt fadderbarn utan jag ger mina bidrag till flickor runt om i världen. då man är fadder får man hem PLAN's tidining och med detta nummer fick man även med en bok som heter "HURRRAA!! Alla barnenes rätt". Denna bok är gjord för att fira 20 år utav FN Barnkonventionen. Boken har underbart enkla med betydelsefulla illustrationer och förklaringar och längst bak kan man sedan läsalite om vad varje artikel i konventionen innebär.

Det är helt ofatbart att tänka sig att det finns människor i världen som kan uttntja barn så grovt att det krävs en konvention för att skydda dem. För mig är det väldigt svårt att ens kuna tänka tanken att skada ett barn. Det ger mig rysningar längst hela ryggraden. Men det känns skönt att FN jobbar för att all barn ska få det lika rättvis och bra över hela världen.
Med denna bok kom också ett extra inbetalningskort för att man ska kunna skänka lite extra pengar till alla barn. Detta tänker jag defenitivt göra och hoppas på att några barn i världen får en mer dräfligare tillvarå i jul.

Och till er som ännu inte är en fadder åt ett barn kan alltid se till att bli detdå Faddergalan går av stapeln på TV4 den 30 november kl 20.00.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: