Clean it out

Livet 2009-01-31 10:34:06
Kommentera - 0 st

Kände att idag fick jag ta tag i städandet här hemma hos M. Är ju inte så mysigt när det alltis fastnat någontong under fötterna och man irriterar sig på det där dammet som ligger på fönsterbrädan. Så när min älskling trippade iväg till jobbet så plockades alla som låg på golvet upp och dammsugaren åkte fram illa kvickt efter att disken hade klarats av. Och jag kan säga att jag är en väldigt pedantisk städare. Jag lyfter på allt och dammsuger alla lister och alla små vrår. Så det är rätt bra att får fixa det när man är ensam så inte någon är i min väg. Sen så har jag varit duktig och moppat också. Så när nu golven torkar sätter jag mig ner i några minuter och skriver dagens först inlägg.

Igår kväll var jag hemma hos min kära familj. Satt och paratade länge och väl md min mamma, pappa och min lillebror. Lillebror var i farten då en av hans bästa vänner fyllde år och de kom över en hel drös med kompisar till dem. Men de åkte ganska snabbt då det var planerad utgång. Var ganska kul när jag ropade åt min lillebror att öppna dörren då de plingade till och en va hans kompisar frågade vem de var som hojtade till. De var ju i alla fall inte din mamma, hörde jag. Lillebror svarade att de är min storasyster och fick till svars jasså har du en sådan. Lillebror svarade men va fan, du har ju sett henne en miljon gånger typ när vi tog studenten. Då svarade kompisen att de minns jag ju minst av, hur många flaskor champis hade jag inte halsat i mig när vi satte oss på det flaket..hehe. Åh, dessa smågrabbar de är allt bra roliga.
Efter en mysig kväll med "Let's dance" o soffan så åkte jag över till M och la mig i hans soffa. Mumsade på lite ost och kex och tittade på någon film på Ettan, tror jag. Minnet är bra men kort. Sen kom M hem mitt i natten efter en spelkväll hos en kompis och kröp upp brevid mig. Kan jag säga att de nog hade konsumerats ett par öl under dne kvällen? Hihi...


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: