Big or small it doesn't matter

Tankar & funderingar 2009-01-17 14:43:38
Kommentera - 9 st

Satt precis och läste ett inlägg som Blondinbella skrivit. Hon hade paratde om vikthesta och hur två stora bloggerska är helt obsessed med vad de stoppar i sig och hur coolt det är att det gått ner X antal kg per vecka.
Jag tycker att det är så sorligt att kvinnor som är så pass kända som det är och de vet att det har många yngre läsare som är inne och seglar på deras bloggar, hur det kan romantiser bilden utav hur underbart det är att hetsa upp sig över sin vikt. Det är som att det målar upp en bild av att allt i ens liv blir så mycket bättre ocg precis som man vill bara man får bort det där 2-3 extra kilona som inte ens existerar på kroppen. Hur kan ens liv cirkulera så hårt runt hur man ser ut och hur mycket man väger kan jag inte få in min min skalle. Visst jag ska inte stick aunder stol med att jag har varit rätt so grovt överviktig under en period i mitt liv. Men lika mycket som det berode på att jag mådde väldigt dåligt lika mycket var det av samma anledning som de kilona försvann. Det var inget som jag hade planerat. Så ja vet hur det känns att både var stor och liten.
Jag vet även hur dte känns att springa till gymmet 7 dagar i veckan och träna i 2 timmar för att man tror att man ska bli lyckligare. Att allt ska falla på plats bara man inte skippar det där spinningpasset. Men när jag själv såg verkligheten i vitögat insåg jag att planera varenda sak man stoppade i munnen, varenda steg i ens liv runt öppetiderna på gymmet, då insåg jag hur torftigt mitt liv var.
När jag beslutade mig för att sluta träna som en galning och koncentrera mig på att må genuint bra, då föll allt på plats. Det var en sån lättnad att kunna släppa tänket med vad middagen skulle bestå av, vad vågen visade, vad kläderna hade för storlek. Visst jag gick upp någar kilon, men jag mår utmärkt idag.  Visst går jag till gymmet idag med, men jag går tid med en anna inställning än jag hade förut. Idag ser jag det som basic-upkeep. Jag springe rpå löpbandet för att jag vill må bra. Inte för att jag vill gå ner kilon. Det är skillnaden för mig.
Jag är varken liten eller stor. Jag är precis där jag mår bra. Där jag tycke rom mig själv. Där jag uppskattar varenda skavank på min kropp. Och jag har defenitivt märkt att om jag tycker om mig själv då ser andra det också. Det är skavankerna som mig till den jag är. Det är jag.



Magrutor och noll underhudsfett gör inte mig gald. Vad som gör mig glad är att hag varje morgon kan vanka upp och känna att jag älskar den kropp jag har. Hur många kan säga det?

Kommentarer
MALIN

SVAR; Ah, tack så mycket! :)

2009-01-17 14:55:58
http://malinaahlin.blogg.se/
BJERNHAGEN

Jo jag med! grymt söta är dom :>

2009-01-17 16:04:42
http://lisabjernhagen.blogg.se/
Engman

sv: tack så mycket, vad glad jag blir :D

2009-01-17 16:37:07
http://designandmakeup.se
Lisa :)

jätte bra inlägg, tack för kommentaren, din var också jättefin :) kul att hitta nya bloggar att läsa.

kram

2009-01-17 17:24:43
http://ljannaolsson.blogg.se/
Linda

Du har så rätt så. Det spelar ingen roll hur man ser ut om man inte gillar sig själv. Nu tränar jag själv iof rätt ofta, men det är ENDAST för att må bra, och båda muskler och vikt struntar jag i. Det är för min egen skull. Riktigt läsvärt inlägg faktiskt! :)

2009-01-17 17:32:40
http://lillyz.blogg.se/
Sofie

ett träningsläger i orientering. :):)

2009-01-17 21:14:16
http://sofiehansen.blogg.se/
Solli

jättebra skrivet! lycka sitter inte i vikten..utan i själen!



svar:ja, jag hittade en fin kjol o en cardigan ;o)



kram!

2009-01-17 21:25:39
http://sollis.blogg.se/
Alexandra

SV: TACK så jättemkt :) leder efter lördagens program så det är bara hoppas på imorn:)



föresten bra skrivet i ditt inlägg:) Det viktigaste är ju att du mår bra:)

Malin

Vilken underbar inställning du har! :> Verkligen. Det är nästan så att jag beundrar dig!

2009-01-18 20:00:34
http://hallonte.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: