Thursday 18:25

Livet 2009-02-19 18:34:24
Kommentera - 0 st

Oj vad man kan vara ambitiös vissa dagar. Idag är en sådan dag får mig.
Har jobbat hela dagen. Så varit igång sedan kl 05:30 imorse. Jag hade tur som hade det så lugnt på jobbet idag eftersom jag tänkte vara supereffektiv ikväll. Jag hade nämligen tänkt att göra alla sådana där måste grjer på en och samma kväll hemma. Direkt när jag kom hem var det bara raka vägen till tvättstugan då jag insåg att jag hade 3 fulla IKEA-kassar med tvätt. När jag kom tillbaka hem så var det bara att ta fram dammsugaren och börja städa hela lägenheten. Efteråt var jag så duktig att jag såg till att moppa hela golvet också så att det känns extra rent.
Nu har jag precis kommit hem för andra gången från tvättsugan då kag lassade på med 3 tvättar till. Men blir så grymt irriterad på människor vars tvättid innan har tagit slut och de inte har kommit ner och plockat ur sina maskiner. Men jag är så fräck att jag bara helt sonika plockar ut deras grejer ur maskinerna och stoppar in mina egna. Kan man inte klockan när man är vuxen så känns inte det som det är mitt problem.
Nu är det bara middagen som är kvar att fixas, men ikväll blir det sen middag då M ska iväg på träning. Skönt att inte det måste vara på bordet vid 19:30 för det tror jag inte att jag skulle kunna klarat. Så bar är jag inte, tror jag....

Har ni någonsin sånna här dagar då ni bara drar iegnom allt på en gång? Jag gör det mest för att slippa hålla på och harva på helgerna då jag har lite mer roligare saker att änga mig åt. Fast jag ska inte ljuga med att säga att jag inte tycker om att tvätta och städa, för jag diggar det. Det är bara det att man vill ju inte behöva stanna hemma en hel dag när man skulle kunna göra något roligare, eller hur?

Nepp, nu måste jag ner till stugan igen och hänga upp tvätten.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: