Last day of the year

The good things in life 2009-12-31 14:50:52
Kommentera - 2 st

Så har det blivit den sista dagen på året. Enligt traditioner ska man gå igenom sitt gånga år och man kan säga att jag har hållt på med det i några timmar då vi köpt ett fotoalbum. Vi satt tillsammans igår och gick igenom vilka bilder från vår första semester tillsammans som skulle få vara med. Och det är inte lätt att välja bilder bland 200 stycken. Men tillsut så blev det ett urval av ca. 30 bilder och nu sitter det alla fint i albumet tillsammans med fina förklaringar och diverse flygbiljetter och kvitton.
Men det hände så mycket mer under 2009 som är för betydelse för mig. Och vad är då ett bättre sätt att summera ett år en med en liten lista. So here it goes, mitt 2009.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag hittade mannen i mitt liv. Det har jag aldrig gjort förut.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag lägger inga löften längre. Det finns 365 dagar om året och göra det på.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Jepp, min kära vän Therese och hennes man blev föräldrar för andra gången till herr M.
4. Dog någon som stod dig nära? Vi hade 2 bortgångar i min släkt i år. Jag stod dem inte så nära, men ändå var det min släkt och det var sorligt.
5. Vilka länder besökte du? Teneriffa och Finland blev det i år. Nästa år blir det förhoppningsvis till att börja med England.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Jag är glad för det jag fått under året som gått och har inte saknat något.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Alla dagar var speciella då jag fick spenderade dem med mina nära och kära. 
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag satte mig själv i första rummet. Om jag mår bäst mår alla runt mig bättre också. 
9. Största misstaget? Kan inte komma på något misstag.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Inget hemskt, bara småsaker som tur är. Peppar peppar ta i trä..
11. Bästa köpet? Mina Nikes som jag använt väldigt flitigt och alla mina vackra muminmuggar.
12. Vad spenderade du mest pengar på? Vår resa till Teneriffa. Men det var det väl värt!
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att min älskade pojkvän sa att han älskade mig efter en månad tillsammans.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Oj, det finns så många. Kan inte välja..
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Mycket gladare!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Rest mer, men då man bara är bereättigad till 4 veckors semester är det svårt.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Grämat mig över saker jag inte hunnit göra.
18. Hur tillbringar du julen? Dagen delades upp mellan min famlij och Mattias famlij.
19. Blev du kär i år? Det kan du sätta altt du ägerpå att jag blev.
20. Favoritprogram på TV? Real Houswifes, Arga Snickaren, The Hills, Idol....
21. Bästa boken du läste i år? Kan inte välja men Elsas Mode, Lilla hatäffren runt hörnet, Twilight-böckerna.
22. Största musikaliska upptäckten? Rock'n'roll. Aldrig i mitt liv har jag varit på så många rockkonserter som i år, Bruce Springsteen, Metallica och Europe var alla bindblowing.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ett Thomas Sabo armband från min älskade pojkvän.
25. Något du önskade dig men inte fick? Nope.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag var tillsammans med mon pojkvän och senare på dagen åkte vi till min föräldrar och firade. På kvällen kom öven Mattias föräldrar över med en present.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej, jag ser inte att det fattades någonting.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Nästa inga jeans då jag inte får ha på det på jobbet. Annars bara svarta raka byxor och t-shirts, cardigans och sånt som passar sig på kontoret.
29. Vad fick dig att må bra? Min pojkväns humor, min lillebors skämt, pappas positiva inställning och mammas varma hjärta.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? min pojkvän. Detta då han är en självklar kopia utav Idol-Erik.
31. Vem saknade du? Min bästa vän Ann som bor i Motala och inte har möjlighet att resa upp hit så ofta.
32. De bästa nya människorna du träffade? Har känt dessa människor längre än bara detta år, men lika viktiga och underbara är de för det. Mina söta vänner Therese och Sandra. Klockare och mer varmhjärtade människor får man leta efter.

Summa sumarum, mitt år har varit bäst. Allt har inte alltid varit "smooth sailing", men när är livet det? Det små gubben på vägen gör en bara mer tuffare.

Jag hoppas innerligt att all mina läsare haf haft ett underbart 2009 och att 2010 blir lika bra det om inte ännu bättre! Gott nytt år alla sweetisar och akta er för knasiga raketer och illasmakande bubbel!

Kommentarer
Katja

Sinulla on ollut hyvä vuosi! Toivottavasti tuleva on vähintään yhtä hyvä! :) Halit,Katja

2009-12-31 16:27:07
vesna

Underbar du är =) Gott Nytt År - Ha de underbart! =)

2009-12-31 18:13:48
http://vesna.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: