One hot vacation in the sun...

The good things in life 2009-08-26 10:54:12
Kommentera - 9 st

Så är man hemkommen från det soliga Teneriffa.

Hade verkligen en helt sanslöst rolig och underbar vecka där men min M. Det var konstant solsken varje dag (maxade väl uppåt 33-34 grader), underbar strand med världens grymmaste vågor och mumsig mat.
Första kvällen vi kom ner tog vi oss genst ut på gatorna och gick ner till resturangen på hörnet. Åt världens godaste paella och min "husband" (yes, jag kallar honom det) åt enligt honom världens bäst tillagade köttbit. Efter middagen strosade vi ner till havet för att känna på vattnet och lyssna på vågorna. Sen längtade våra kroppar till sängen så vi styrde mot hotellet.

 
Beachen.. den var verkligen hur lång som helst.

Min man hade varit så smart att han hyrt en bil så vi kunde fara runt på ön som vi ville. Första dagen planderade vi en utflykt till vulkanen Teide som ligger i mitten utav ön. Efter att han kört fel i ca. 40 minuter hittade vi till slut vägen som ledde upp till toppen. Det var en av det coolaste billtripparna jag någonsin varit med om. När vi kommit upp halvvägs, 1000 m.ö.h, så var utsikten helt gudomlig över ön. Men det var inget mot de som komma skulle, för uppe vid vulkanen väntade ett så makalöst landskap att det var som taget ut en film. Allt var kargt ocj man såg vart lavaflödena hade runit och stannat av. Vi tog nog hälften av alla våra bilder där. Ett minus var dock att för att komma upp till toppen på berget var mna tvungen att betala 500:-  och stå i kö i ca. 1½ timme. Så vi skippade det och åkte omkring på utkiks ställena. Det räckte gott och väl.

Vänstra bilden: den jättestora vulkanen Teide. Höger: Lavaflödet där den avstannat sen det sista utbrottet.




Vår andra utfrlukt gick till huvudstaden Santa Cruz De Tenerife. Det hade nog den konstigaste arkitekturen jag stöt på. Vissa hus var av helt modern och ny karaktär medan andra var av gammal klassisk stil. Allt blandat i en salig röra. Men när vi frågade oss för varför det var så var svaret att man höll på att rusta upp staden då den förfallit rätt så mycket och många av de äldre byggnaderna skulle bort. Lite synd tycker jag då de äldre husen var hur vackra och fina som helst.
Men vi tittade ju inte endast på hus utan också på shoppingutbudet. Fanns en massa bra affärer som jag tittade in i. Det blev dock inte nå massiv shopping. ett litet enklet linne fick följa med hem, men glad var jag för det. Den bästa affären vi hittade vara Zara home. De hade en hel del fina saker, men tyvärr kände vi att det var lite overkill att köpa med sig hem och riskera övervikt.


Utsikten från bilen på vägen till the big city...vackert.

Det fina gamla husen. Riktigt pampiga byggnader..

Annars var det beachen och poolen och det närliggande shoppingstråken vi spenderade vår tid på. Men det var bra nog för oss. Det bästa vi hittade helt klart var två affärer. Den första var Supermecadona som är en mataffär. Maten var helt sinnessukt billig och det vi handlade där och betlade 200:- för kunde vi lätt få pixa dubbelt för här hemma. Tummen upp för matpriserna! Den andra affären var parymaffären som låg på andra sidan gatan från vårat hotell. Jag har aldrig sett så billiga priser i hela mitt liv. Jag kunde lugnt ha köpt 5 flaskor parym och endast spenderat 1000:-.  Men jag höll mig i skinnet och fick med mig 3 st, Versace "Bright Crystal", Bvlgari "II" och Mariah Carey "Pink Passion". Min "husband" köpte med sig 4 deodoranter, då han inte är så big på cologne. Men glada var vi när vi lämnade affären endast 1400:- fattigare.


Love is in the air..

Min sumering utav Teneriffa, åk dit! Underbara stränder, bra priser, superbra väder (i alla fall nu under augusti) och allmänt bra feeling. Om man åker med någon man älskar väldigt mycket blir det en ännu bättre feeling =)

Kommentarer
Anonym

Vad glad man blir av att höra sånt! Det får en verkligen att vilja fortsätta blogga. Tack så himla mkt gullet! =)

2009-08-26 11:27:03
http://sannakumlins.blogg.se/
Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

åh så mysigt ni verkar ha haft det =)

2009-08-26 11:43:01
http://fashionstars.blogg.se/
Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

Hur äre med dig? :D

2009-08-26 12:39:28
http://perspektiw.blogg.se/
Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

sv. ucsch då. Du får ta och krya på dig.



ne det är sant. borde med tvätta osv, men orkar inte än .p



2009-08-26 12:48:29
http://perspektiw.blogg.se/
Zarb

Snygg design :)

2009-08-26 12:57:59
http://zarb.blogg.se/
f

härliga bilder :)

2009-08-26 13:27:29
http://feliciaholmgren.blogg.se/
f

förstår det :)

tack! handel :)

2009-08-26 14:27:09
http://feliciaholmgren.blogg.se/
Andréa

Din design är verkligen superfin! :) Har du gjort den själv?



Åh nu blev jag sugen på Teneriffa :)

2009-08-26 15:19:13
http://makeupartisten.blogg.se/
Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohol .Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himla bra!

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-09-20 16:42:49

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: