Sorting things out

Shoppingbag 2009-04-11 09:50:07
Kommentera - 0 st

Äntligen påsk! Vilket betyder långledig för min del. Inget jobb på 4 dagar. Värsta lyxen. Blir ju nästan som en prelude till sommarsemester det här. Och det hjälper ju till att vädret är så sjukt underbart så man nästan tror att det gått och blivit sommar över en natt. I love spring!

Igår hade jag och min älskade ett fullspäckat schema. Morgonen började med att tvätta. det är mesat alltid det jag brukar göra nu för tiden när jag skriver nått haha. Men tvätt blev det i alla fall. Gick rätt smärtfritt och tvätten var klar vid 12. Då for vi iväg till IKEA för att lösa våra förvaringsproblem i garderoben. Detta då mycket av mina plagg förvarats i papperpåsar och det kändes som att det var dags att mina kläder fick sig en "riktig" plats hemma hos M. Jag hade ju hittat en liten lösning på Granit seden tidigare, men det var i dyraste laget. Så min älskade tyckte helt enkelt att vi skulle satsa på en större trådkorgslösning. Sagt och gjort. Efter lite dividering för vilken sats vi skulle köpa hamnade vi i kassan. Och mycket billigare blev det när vi såg på summan. Very nice!


I dessa påsar bodde en del av mina kläder innan.


Sen fick de flytta in i dessa fina korgar.
His upstairs, hers downstairs.

Efter vår strapats på IKEA for vi iväg till mina föräldrar där min lillebror skulle firas med tårta då han blivit 20 år i veckan. Mamma hade backat en underbart god tårta som jag önskat att jag kunnat äta mer utav. Men eftersom min mor hade "glömt" att jag är laktosintolerant så blev det bara en bit. Detta då tårtan var helt täckt av vispgrädde. Söta lilla mamma. Efter att varit hos mor och far och firat lillebror så åkte vi hemåt. Väl hemma började M att montera ihop trådkorgssetet och jag sprang till affären för att lösa våra middagsproblem.
Väl hemma så var M klar med monteringen och vi la in alla våra kläder. Sen ställde sig M i köket och vispade ihop världens godaste middag. Och kvällen avslutades i soffan med Metallicas dokumentär "Some kind of monster" i rutan.

Idag vaknar man till underbart solsken igen. Ska nog ta och sno på mig ett par bra promenadskor och gå ut och få mig lite fräknar tror jag bestämt.


Underbart vackar påsktulpaner som min man fick utav mig i påskpresent

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: