That someone special

Tankar & funderingar 2008-09-07 22:01:39
Kommentera - 2 st

Har satt o tänkt en massa på det här i kväll. Funderat o vridit på de. Finns det verkligen nån speciell för alla oss där ute i världen? Jag trodde att den speciella någon hade kommit in i mitt liv för ungefär 8 år sen, men jag hade så hemskt fel. Jag var så kär så jag nästan jag i bitar. Och de gjorde jag oxå efter 3 år. Jag visste varken in eller ut. När allt tog slut trodde jag att jag aldrig mer skulle få nån kärlek i mitt liv. Att jag hade fått de som var min lott. Kunde aldrig tro att kärlek kunde göra så ont. Vara så svart o grym. Hade helt enklet tappat hoppet på kärleken.
Men allt eftersom månaderna gick och jag börjde hitta min livsgnista igen o känna att livet va värt att tro på då förstod jag oxå att de inte var mig kärleken hade övergivit utan de var honom. Han hade tappat greppet om vad kärlek egentligen står för. Jag hade hela tiden haft den kvar inom mig.
Men då började jag fundera på om de nu fanna nån där ute som jag var ämmad att vara med resten av mitt liv. Nån som jag kunde säga att jag hade ett gemensamt liv med. Nån vars efternamn jag nån dag skulle ha som mitt eget. Den tanken sitter jag med ännu idag. Men jag vet oxå att de inte är en omöjlighet att han är där ute o känner samma sak som jag. Jag tänker alltid på min kusin o hennes fästman eller min underbar kompis o hennes man när dessa tankar börjar spinna i mitt lilla huvud. Deras förhållanden är sånna som får mig att inse att allt är möjligt. Deras kärlek till varandra i respektive förhållande är de jag önskar en dag kan upp uppleva med den där speciella mannen.
Har trott att jag hittat den stora kärleken ett par gånger efter den stora besvikelsen, men känslan som ska finnas kvar har försvunnit. Men båda dessa underbara killar finns ännu kvar i mitt liv och jag är väldigt tacksam över de. De har både ett stort hjärta. Men bara ett hjärsta som har räckt till två underbara och trygga vänskaper.

Mannen med stort M har ännu inte kommit framför mig. När han kommer vet jag inte. Kan vara imorron, kan vara om ett  år eller mer. Men när han väl finns i mitt liv när han väl har tagit sig in mitt lilla hjärta kommer jag då veta att han är just den mannen? Jag hoppas innerligt detta. För vem vill sitta där senare o förstå att det bästa som kunde hända en försvann lika lätt som han kom in i ens liv.

Jag har kommit fram till den slutsatsen att kärleken ska man alltis tro på, vad som än händer i ens liv. För om man tappar hoppet på kärleken lever man ett väldigt fattigt liv.

I'll be waiting for u my special someone.......

 

Kommentarer
Bäzz

Vem klär bäst i tights denna gången? Tack för din röst! Ha det guld!

Therese

Han kommer baby! Jag bara vet det.

pöss


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: