Old habbits die hard

The good things in life 2008-09-16 19:01:20
Kommentera - 1 st

Har bestämt mig idag för att lägga om hela min kost. Inte allt på en gång, för de kommer jag inte att kunna hålla. Har gjort detta en gång förut så jag vet exakt hur jag funkar. Utan jag tar sakta men säkert o börjar trappa ner med the bad stuff lite åt gången. Vet att min kropp är så sjukt beroende av socker så de finns inte. Men att vänja sig av med det är inte nån lätt grej. För mig går det inte bara att sluta tvärt, utan jag måste plocka bort de lite åt gången o sen till slut har jag knappt nått sug kvar. Men det är en lång väg dit, men nånstans måste man börja. Tror jag ska börja plocka bort läsk helt o hållet. Det är ingen nödvändighet. Men de som kommer göra mig lite bitter är att inte äta så mycket choklad. O måste lära mig o byta ut den vanliga chokladen mot den mörka varianten.
Men som sagt startin' small så har bestämt mig för att byta ut ris, pasta och potatis mot couscous och matvete i det normala vardagsintaget. Ska nog ta in bulgur där också. Byter jag ut 3 alternativ måste jag ha 3 nya alternativ o välja mellan. Kommer bli svårt att försöka hålla sig borta från en av mina favoriträtter bakadpotaits. Men sånt kan jag unna mig på min "svulldag". Då har jag bestämt mig att jag ska få äta precis vad jag vill. Sitter o velar mellan fredag o lördag. Men luta nog mer år lördag för då kan jag alltid äta brakfrukost. Hinner inte de på vardagar ändå. Så det är en lite lyxgrej som jag har och vill gärna behålla det.

Men nu ska jag börja med mina matvanor så kvällens middag blir det sesampanerad lax med ett täcke av stuvadspenat och till de ska jag ha couscousmed majs o teriyakisås. Vilken supermumsig middag som även är en fröjd för det lilla ögat. O bra för kroppen likaså...

   

Kommentarer
Therese

Vi får stötta varandra! Tror man inte ska vara så antingen eller heller precis som du säger med svulldag. Jag har bestämt för mig själv att jag får svulla på fredag o lördag och det fungerar skitbra. En av de dagarna är det "sundare" godis som gäller (mörk choklad, popcorn, nötter m.m) och en dag får jag äta allt vanligt godis (om jag vill) fungerar skitbra, ibland gör jag det på fredag ibland på lördag :)



Sen tror jag inte det gör något om man gör något undantag då o då (sä länge det förblir undantag o inte sakta seglar in till att återigen bli regel)



Lycka till hjärtat´!


Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: