New season

Livet 2008-09-14 11:17:47
Kommentera - 0 st

Idag har jag bestämt mig för att börja på ett nytt tomt blad. Tänkte lite som en serie. De har juh alltid nya säsonge rsom börjar där nya roliga spännande omvälvande saker händer. Så hade jag tänkt mitt tomma blad. O jag börjar den nya säsongen med att färga mitt hår. En förändring som inte är så stor (ska färga mörkbrunt, men är redan brunett med ljusbrunt hår) men den gör mig glad och får mig att må en massa bättre. Alltid roligare o bli glad på morronen när man tittar i spegeln, än att tänka att bara ser hopplös ut. Har redan införskaffat mig den rätta färgen och ska snart ta itu med att kladda ner hela håret. Kan visa upp det ljuva reslutat i ett senare inlägg..om de blir lyckat.

En annan ska som piggade upp min nya säsong var nya skor. Min kära underbara mamma köpte mig ett par svarta fina stövlar som jag gått o drömt om. Jag prövade dom en gång och mamma sa att de var ett givet köp. Jag velade och visste inte riktigt, men till slut dealde jag fram att mamma kunde få köpa dom som en tidigt födelsedagspresent till mig. Deal sa min söta mamma o trippade till kassan. Kände lite bättre att veta att skorna var nedsatta till halva priset, annars hade  hon aldrig fått köpa dom till mig. Så nu slipper mamma dilemmat med att handla en present till mig och jag får ännu en ny uppdatering till min höstgarderob. Två flugor i en smäll är alltid en bra grej.

 

Den tredje saken som jag ska göra denna nya säsong är att ta hand om mig själv. Och det har jag redan börjat med genom att skaffa mig ett gymkort. Kan tyvär rinte börja med denna etapp på gymmet än, eftersom de inte öppnar förrens den 28 september. Men då tänkte jag att jag får ta o börja med förjobbet hemma och har då investerat i några fitness tidningar där jag just nu plockar inspiration till ett eget träningsprogram. Känns bra att göra så, för då vet jag faktiskt att jag kommer att göra alla övningar eftersom det är anpassade efter vad jag orkar och vill göra.

Så dessa tre saker, alla olika på sitt sätt, har piggat upp mig så just denna söndagmorron att jag är hur peppad som helst till höstsäsongen. Ska hålla mig till en realistisk plan som inte glider mig ur händerna med det kommande nya omvandlingarna. Kommer absolut inte o funka om jag börjar drömma för mycket. Då är det bara att lägga projektet på hyllan. Small steps o allt kommer att falla på plats.

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: