Music makes the world go round

The good things in life 2008-09-09 18:55:14
Kommentera - 0 st

Om man som jag har musik som en passion vet att en låt eller en skiva kan rädda en hel dag. Om man vaknar upp morronen o känner att allt inte alls funkar som man vill, det är för kallt, för mörkt, för tidigt, för mycket av de negativa helt enkelt. När man känner så, då kan en låt bara få allt att vända på sig. Så är det defenitivt för mig. Eftersom jag lyssnar rätt intensivt på min typ av musik så hittar jag alltis nått nytt som får mig att dra lite extra i smilbandet. O min typ av musik är soul o r'n'b och ett par droppar pop.
Har som ni vet fixat o trixat med en ny playlist till min iPod dom senaste dagarna och då hittar man alltid ny musik som man gärna vill lyssna lite extra på. Och just nu har jag införskaffat mig Katy Perrys nya skiva. O jag diggadr redan hennes monsterhit "I kissed a girl", men när man lyssnar på hela hennes skiva så är de som att få sin favoritgodis allt på en gång. ALLA låtar på den skivan får en att bli så glad o uppåt! Det är verkligen en feel-good skiva som heter duga. Just en sån som jag längat efter o få lyssna på i höst. Varje morron på väg till jobbet poppar hennes underbara låtar i mina öron. Sure, det är ingen soul o r'n'b vi snackar om här, men det är helt oki när de kommer till söta Katy. Hennes texter rockar så mycket o de är så sköna o lyssna på. I love love love it. Om ni vill ha en bra pick-me-up i musikvärlden ska ni absolut satsa på Katy Perrys skiva "One of the boys". De är lite easy rock/pop. Sån där som får en att hoppa omkring i köket när man lagar mat, hoppa upp o ner på sängen och spela luftgitar i vardagsrummet.
Önskar att de fanns en hel Singstar skiva me bara hennes låtar..hehe.

  

En anna tjej som oxå är superduper grym i min bok just nu är Sophia Somajo. Hennes första singel "Stockholm calling" har ni kanske hört på tv. Jag gjorde de i alla fall o fastande direkt framför dumburken o diggade som ett mähä. Hon trixade fram sin första EP hemma på sin dator. Hennes stil är lite electro med hip-hop vibes. So up my street. Riktigt inspirerande med människor ospeciellt med tjejer som fightas för det de brinner för. O hon vet precis vad hon pysslar med för hennes EP är så grym att de finns inte. Väntar spänt på fullängtaren så hoppas att hon får kläcka den snart så man får njuta av mer än bara de 6 coola beatsen om finns på EP:n. Men den 24/9 släpper hon sin skiva "The Laptop Diaries" så hösten är räddad.Hennes musik blir man oxå sjukt glad över att man skuttar runt som en kanin på speed emellanåt. Musiken liksom sätter sig i benen o man kan inte sluta att hänga med. Man kan se lite freaky ut på stan...hehe.

  

Ni kanske förstår varför jag e passionerat förälskad i musik. Kan sitta o prata om de i timtal utan att bli trött. Kan sitta o lyssna på samma skiva om o om igen om den får en känsla inom mig att växa som jag vill hålla kvar länge länge. O om jag inte kan lyssna på musiken så sjunger jag på låtarna konstant.

Music is my life and my life is music......

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: