Memory lane to old tunes

The good things in life 2008-09-02 18:41:16
Kommentera - 0 st

Sitter och går igenom alla mina skivor som jag samlat på mig under årens lopp. O gissa vad jag har suttit o fått en massa flasbacks till gångna år. Massa konstiga skivor o knasiga singlar man köpt på sig. Helt sinnessjukt...hehe. Men de e kul o sitta o lyssna i efterhand på vilken musik man fallit för när man var yngre. Hittade massa pojkbandsskivor som jag inte ens visste att jag hade i min ägo. Men oj va jag blev glad när jag lyssnade på dom. Vissa av låtarna är bara för härliga. Backstreet Boys, East 17, Take That och New Kids On The Block var de som dammades av i den kategorin. Smäktade kärlesballader som bara dryper av tårar och dansigt coola fräcka låtar..hehe. Dom e för härliga alla killarna.

   

Kommer ni ihåg erna me eurodisco? Där fanns de godbitar oxå och den bästa jag hittade var Culture Beat. Ni vet dom som gjorde Mr Vain. Oh my god, hur kunde jag lyssna på sån musik med glädje? De undrar jag..hehe. Meningslösa beats med helt sugiga texter som bara var skrivna för att rimma. De var ju lätt att lyssn apå om inte annat.
Men bland alla kännbara misstag fanns även några gulkorn oxå så klart. Den först skivan jag nånsin köpte för egna pengar t.ex. SWV var en stor favorit när jag var yngre och i femman upptäckte jag dom när jag på måfå köpte deras skiva "It's about time". Till denna dag kan jag lyssna på den skivan o tycka om den. Och en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna någonsin forever and ever kommer från just denna skiva och den heter "Weak". Jag bara älskar den och går ofta o sjunger på den än.

Men när jag nu gått igenom alla 500 skivor så kommer hälften åka iväg till en skivsäljare. Inser att eftersom jag tankat in de mesta jag vill ha i datorn behövs inte alla skivor vara kvar hos mig längre. Eftersom jag tycker att alla musik borde återvinnas så gör jag även det med mina gamla skivor. Kan bara inte förmå mig att slänga dom på tippen för man vet aldrig vem som gillar vad o kankse söker efter en speciell skiva som just jag har i min ägo. Har hittat många av mina skivor i affärer där människor själva får lämna in skivor. Kan vara en ren guldgruva.

Puzz

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: