Easy like sunday mornin'

The good things in life 2008-09-07 13:31:35
Kommentera - 0 st

Varför ska de alltid vara så svårt att göra nya bra playlists till sin iPod? Jag har samma ångest varje gång när jag känner att jag inte längre orkar lyssna på samma låtar varje morron på bussen och måste ta tag i detta mastodont uppdrag att plocka rätt låtar att lyssna på. Om man som jag har ett bibliotek med nästan 10,000 låtar så kan ni förstå att de tar en väldigt lång tid att gå igenom alla för att inte få samma playlist som tidigare och få den rätta blandingen så man slipper sitta o hoppa över en massa låtar bara för att de är där för utfyllnad. Så jag måste välja 400 låtar från dessa 10,000 och ni kan ju tänka er hur jobbugt de kan bli.
Eftersom musik är min stora passion i livet så är jag superpetig med en liten grej som denna. Jag kan lyssna på en playlist i många månsder om den är perfekt ihopsatt, som den jag haft över sommaren. Jag blir liksom helt glad och upprymd när varje låt börjar ock väntar spänt till att nästa ska börja. Så ska en playlist vara.
Men nu har jag redan suttit här i en timme o jag har bara plockat 50 låtar. Så gissa att de kommer vara kväll o mörkt ute innan listan är helt klar.

 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: