A storm is blowin' up

Småsaker 2008-10-05 09:57:44
Kommentera - 1 st

Vaknade av att det regnade så hårt på fönsterbleket. När jag verkligen öppnar ögonen och ligger tyst i sängen så kan jag höra hur grymt mycket de blåser ute. Går upp och ser att det är typ storm utanför fönstret. Nu vet man helt säkert att hösten är här. Fast på ett sätt som det kan vara deprmerande för att man vet att det kommer vara rusk, blåst och mörker ett bar tag fram nu, så tycker hag att alla dom tre grejerna är lika mysiga. Älskar när det är sånt här väder och man kan sitta inne hela dagen med tända ljus, en kopp té och titta på meningslös tv utan och känna några som helst skuldkänslor för att man inte satt en tå utanför lägeheten.
Plus att man kan laga till en massa soul-food. Det är mat som man verkligen mår bra av. Visst, det krävs att man har det man behöver hemma. Men i mitt kök är det aldrig nått problem. Lagar mat så mycket så de mesta finns att hitta. Idag vill jag svarva ihop en stor hög med plättar och äta de med massa vispgrädde och jordgubbssylt till. Fast sen känner jag för att laga till langos också. Till middag. Fast den biten kräver, märker jag nu, en tripp till en affär. Men jag kanske kan få min roomie Chickenlegs att skjutsa mig. Jag menar, han vill väl också få middag..hihi.


Bild:Google

 Aja, vi får se vad som händer under dagen. Men nu ska jag luta mig tillbaka och läsa igenom mina favoritbloggar och krypa under en filt och ha det gott.

Puzz

Kommentarer
Debela

ooooh, Gud va gott... hmm, kanske borde ta och göra några.. dom ser så himla goda ut.. hmmm....



kika gärna in på min blogg och svara på bröllops frågorna.. =)

2008-10-05 12:16:41
http://debela.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: