Hauskaa juhanusta

Family 2008-06-20 10:05:58
Kommentera - 0 st

Underbart o vakna upp till solig o varm midsommarafton. Nu får man bara hoppas att d inte börjar regna.
Min moster väckte mig supertidigt imorse. Hon var tvungen o åka till affären o handla d sista till kvällens midsommarfest. Så de var bara upp o hoppa (klockan var då 7.30 svensk tid) o äta lite frukost för o sen göra sig iordning o åka iväg till mataffären. Jag hade nog inte riktigt fattat att jag var i Finland när jag vaknade o åkte iväg, för när vi kom till mataffären fattade jag inte varför allt stod på finska. Tog ett par minuter för mig o ställa om hjärnan så jag kunde läsa vad som stod överallt..hehe. Men till slut gick d bra som tur va.

Så nu står mamma o min moster Saara (jo man stavar Sara så i Finland) o fixar midsommarmaten. Var tvungen o påminna min moster ett antal gånger att jag inte kan äta kött, så att hon ser till att det finns fisk o kyckling åt mig. Men en liten finsk korv kan jag nog grilla ikväll. Dom e juh så himla goda så kan inte motstå. Me lite Turun senap på..mmmm.

Men nog om maten, vad ska jag ha på mig ikväll? Klänning hör juh midsommar till, så de blir nog en sån. Men sen, vilken? E juh liksom inte nån tropisk värme här, men har juh en sån fin axelbandslös klänning från Gino Tricot, som jag blivit helt kär i. Den vill jag så gärna ha på mig.
Alla ni andra har den säkert oxå, men I don't care. Det är den där som en vitprickig med ett fint band med roset under brösten o så har jag valt den med marinblå botten. Sen blir d nog bara ett par fina svart sandaler till. Dom var ett fynd från Din Sko förra året. Här kan man inte riktigt gå med klackar. E juh gräsmatta överallt.
Har ingen bild just nu på outfiten, men blir nog ett par foton tagna ikväll så ni får se imorron eller senare idag.

Nepp, nu måste jag börja öva inför kvällen. Är juh lilla jag som ska stå för allt sjungande nämligen. Lalala..

Glad midsommar till er alla. Hauskaa juhanusta kaikille.

Puzz

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: