One year til next christmas

The good things in life 2008-12-26 10:53:30
Kommentera - 0 st

Nu är julen över för i år. Det är skönt på ett sätt, men på ett annat sätt är det melankoliskt. Skönt på det sättet att all stress är över och man kan slappna av och bara njuta av all ledighet. Melankoliskt för att all den där mysiga julstämningen är över. Men så är det varje år. Så snart är det dags igen.

Igår var det mycket som hände så hann helt enklet inte uppdatera. Vaknade upp rätt tidigt då vi skulle ha släktmiddag hos mamma och pappa. Eller släktmiddag, en minisläktmiddag blev det. Min kusin Mimmi och hennes del av familjen var över på jullunch. Var supermysig och ha alla dem där. Det blir alltid en massa skratt och pappa drar sina riktiga sjörövarhistorier. Eller han var ju inte en sjörövare förut, utan en sjöman. Men jag har alltid sagt att det är sjörövarhistorier. När jag var liten kände jag mig som Pippi Långstrum som hade en pappa som var sjöman. Men det historierna hör julen till.
Efter allt pratade och skrattande med alla underbara släktingar åkte jag hem en sväng för att byta om i all hast för att sen åka iväg till min sötnöt M. Bara kände hur längtan i kroppen blev större och större för varje dag jag vart utan honom. Men ju närmer jag kom till hans hem, desto mer övergick längtan till fjärilar i magen. Och när jag väl kom över till han så kunde jag inte få bort mitt smile. Klistarde fast mig på honom som ett plåster. Och bättre blev smilet när vi utbyte julklappar. Han fick ett par supermysiga och fina tofflor utav mig som han blev jätteglad över och jag fick ett presentkort på H&M. Stod och hoppade som ett barn när jag öppnat klappen. Och inte ville han säga hur mycket presentkoretet var på utan det ska jag få reda på idag. För idag ska jag iväg till mellandagsrean.
Hoppas att jag kommer hem levande. Det märker ni väl senare om det ploppar upp ett inlägg senare.

Ha en supermysig dag alla sötnötar!


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: