Heartwarmers

The good things in life 2008-12-18 20:41:10
Kommentera - 3 st

Efter en rätt nice och busy dag på jobbet packade jag ihop 1 1/2 timme tidigare än vanligt och styrde kosan mot stan. Hade lovat mamma att möta upp henne och följa med henne när hon skulle ha sin mammografiundersökning. Tycker inte jättemycket om att sjukhus, men det är klart att jag inte funderar 2 gånger när min mamma frågade om jag kunde följa med. Kändes lite konstigt att sitta där i väntrummet och tänka att någon eller några kvinnor där inne kanske får ett hemskt besked. Men det känns också skönt att veta att vi har ett så bra system där man blir kallad till regelbundna kontroller. Det tar bara 10-15 minuter av ens dag och det tycker jag man absolut ska undanvara och tänka på att man gör en bra sak för sig själv. Jag skulle dock tycka att det vore bra om man blev kallad lite tidigare än vad ålderår nu. Idag blir man först kallad när man fyllt 45 år. Detta eftersom man då oftast börjar komma in i klimakteriet och vissa kvinnor börjar ta hormoner för att klara av övergångsåldern. Det har ju visat sig att man faktiskt som kvinna kan få bröstcancer redan i 20-årsåldern om det vill sig väldigt illa. Jag tycker att ålder i alla fall borde sänkas till 30 eller 35 år.
Oavsett ålder man blir kallad så är det en jättebra förmån och livräddare.

Efter mammas undersökning var klar åkte vi in till stan och handlade två julklappar till. Ska inte berätta vad det var efterom lillebror kan läsa detta och en av klapparna är till honom. Men det är verkligen nått mycket roligt och jag vet att han kommer uppskatta det hur mycket som helst. När klapparna var inhandlade ville mamma åka hem då hon var lite trötter efter en lång dag på jobbet. Jag stannade kvar i stan och möte upp min underbara bästa vän Boo. Hon var här över dagen då hon imorgon ska åka vidare till sina föräldrar uppe i Norrland. Det är lika härlig att träffa henne varje gång hon kommer upp och hälsar på. Boo bor nämligen i lilla Motala där hon pluggar och är inte uppe i Stockholm så ofta. Så jag saknar henne massor. Så nu när jag hade henne här pratade jag som vanligt sönder henne..haha. Hon fick nog en massa skavsår i öronen. Men jag vet att hon älskar mig för mig. Thanx Boo for spending the afternoon with me. It was wicked to see u. Promise to holla at me when u get back from our mom's. Love u love u love u!!


Jag och Boo, taget i somras

När jag äntligen kom hem var det bara raka vägen till köket för att brassa ihop lite middag och ikcäll med bled grönsaker med curry och ris. Lätt men supergott.

Hoppas att ni har haft en underbar dag sötisar.

Kommentarer
Just Picture It ?!

svar: åh va gullig du är, dina kommentarer gör en glad! :D önskar dig detsamma, ha ett underbart lov och så :) ska du vara ledig över jul och nyår eller? :)

puss!

2008-12-18 20:51:39
http://justpictureit.blogg.se/
K Y S S A R

ÅÅH vilken härlig sommarbild :D ÄLSKA!



vad kul, då kan vi bli stammisar på varandras bloggar :D din var riktigt awesome att läsa :D



puss kram

2008-12-18 21:13:09
http://kyssar.bloggagratis.se
S A N N A

superfin blogg!!



hug. (:

2008-12-20 15:46:48
http://tanzanit.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: