Saturday...

Shoppingbag 2008-08-02 09:52:51
Kommentera - 8 st

Oj va skönt de va o sova ut ordentligt. Längtat efter denna morgon som en galning hela veckan. När man kryper upp ur sängen kvart i 6 varje morron så är det total lyx att få sova till kl 9. Känns i hela kroppen. Lovely! Men vädret kommer jag nog ha lite mindre tur med. Mörka moln som visar sig på himlen just nu. Men de e sak samma. Som min mamma alltid säger: "Vi är inne gjorda av socker, lite vatten sakdar oss inte". O det är sant. Härligt med ett ordentligt sommarregn, eller hur?

Igår orkade jag verkligen inte skriva någonting egentligen. Va bara speedad på att komma till jobbet, jobba mina 8 timmar o sen få åka hem till min kompis Stormen o ha beauty-kväll.  
Óch jag kan säga att de va välbehövligt o ha en tjejkväll. Vi åt mumsig middag och klart de ska vara tacos på en tjejkväll. En grej som var ny för mig var att ha banan i tacosen. Va lite skeptisk, men ni måste pröva de. Vilken hit! Efter maten blev de ansiktsscruber o ansiktsmasker hit o dit. O min kompis är så grymt bra på alla olika slags smink och bra o ha grejer. Satt som en svamp som suger åt sig info brevd henne när hon guidade mig genom djungel av sminksajter o sminkbloggar på nätet. Jag visste inte ens hälften av de hon vet. Fick massa inspiration o tips av henne. O hennes bästa tips som hon gav mig var att testa mineralsmink. Det är det ända hon själv använder. Så vi gick in på  Everyday Minerals o beställde hem ett provkit med smink för 0:-!!! Man får 3 prover av foundation, en av rouge och en concealer. Sen köpte jag till en kabukiborste som man använder sig av när man applicerar mineralsmink. Detta gick på typ 70:- inkl. frkt från USA. Jag tänker i fortsättningen försöka beställa allt mitt smink från USA, för enligt Stormen så är det så sjukt billigt att de inte ens går att mäta sig med priserna här hemma. O sånt gillar jag..hehe !! Så nu får vi se vad jag tycker om mineralsmink. En recension kommer så snart jag använt dom ett tag. Nån som har använt mineralsmink? Vad har du för åsikter? Share with the people...

Free Sample Makeup Kit  Free Sample Makeup Kit  Free Sample Makeup Kit

Vet inte riktigt vad som händer idag. Men min mamma ville åka in till stan o shoppa lite. O sånt är alltid svårt att säga nej till. I alla fall för lilla mig. Så ska nog ta o svänga ihop en frukost o ta en dusch o sen skutta iväg in till the big city.

Vad ska ni hitta på idag då?

Puzz på er sötnötar

Kommentarer
jayne

Oj...mineralsmink... aldrig hört talas om ens.

Nyfiken på hur det var....måste du berätta om sen.

Låter som ni hade en mys kväll...KUL

Japp...aldrig fel att vinna presentkort...få shoppa.

Idag...gör jag nog inget särskilt. Laddar till att börja jobba igen på måndag.

ha det superbra

2008-08-02 10:08:47
http://jayne.blogg.se/
Tindra

oj va billigt!!!!

ella

fint namn du har=)

ha en skön dag!!tjejkväll e kul=)

2008-08-02 10:28:16
http://ellisgirl.blogg.se/
Sandra

Hoppas du får en bra dag du också! :)

2008-08-02 10:29:05
http://snadras.blogg.se/
Therese

Tack för igår, U RULE DARL!



Puss

towa

svar: jo tack, hoppas att din dag också blir bra!

vad mysigt! jag och min mamma ska in på onsdag, to the big city XD

2008-08-02 10:58:31
http://withatwist.blogg.se/
Jenny

Såg att du skulle prova mineralsmink. Jag har nu användt mineralsmink i ett halvår och är jättenöjd! Jag köpte via tradera, märket i.D. Det är superlätt att lyckas med en snygg, naturlig grund och det andas och man känner sig inte alls sminkad! T.o.m varma svettiga sommardagar hålls sminket snyggt :). Jag tror att du kommer att trivas med ditt nya smink.

2008-08-02 11:01:40
http://pysseltokig.blogg.se/
camilla-cutefjant

ja speciellt när man har nada att göra..inget folk inga kunder nada =(

2008-08-02 11:02:12
http://cutefjant.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar :)


Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: